coolasteskolbloggen.blogg.se

09:47:00

5 December, Johanna.

Hejsan bloggen!

Idag så har vi haft en superkul dag. Vi gick upp kl 05:00 och åt en snabb frukost, chekade ut från hotellet i Frankrike och begav oss till tågstationen. När vi satt på tåget fick vi omstrukturera det vi hade kvar av resan för vi var tvungen att komma hem tidigare för Fionas syster fyller år. Men det gör inget tycker jag. När vi kom ut från Paris så kom det mycket skog men också åkrar. Tåget åkte via Orléans, Clermont-Ferrand och Natbonne.

Det tog ca 7 h att åka tåget till Barcelona. Man märkte att man kom in i spanien för efter gränsen så slutade bergskedjorna och då började mer kullar, åker- och betesmark komma. Det var ingen snö när vi besökte Paris, det tyckte jag var dåligt.

Vi åkte förbi söta små byar med gulliga gamla hus. Men ju närmare vi kom Barcelona, ju tätbebyggt blev det.

När vi kom fram så checkade vi in på hotellet. Vi bodde på hotell Rome Mate Emma, det är fint, nära stan och det har mycket bra recensioner. Efter det så tog vi Tram ( spårvagnen ) till Aquárium Barcelona och det är ett akvarium med massa olika fiskar och havsdjur. Tova åkte till någon marknad då istället för att hon har fiskfobi. Jag tycker det är roligt att kolla på fiskar men inte att veta något om det, typ fakta och sånt. Hajarna var coolast att kolla på tyckte jag. Vi var där nästan hela dagen och när vi var klara vid 18 tiden och då tog vi tunnelbanan till ett matställe där vi åt väldigt spansk mat. Efter det så tog vi oss tillbaka till hotellet, där mös vi och snackade igen om alla upplevelser. Nu ska vi sova, Godnatt!