coolasteskolbloggen.blogg.se

2013-12-06
09:49:00

6 december morgon, Johanna.

Nu ligger vi här på vårt hotell i Barcelona. Vi ska gå och äta frukost nu snart och jag tänkte bara snabbt skriva lite om vad jag tycker så här långt. Barcelona ligger ju i Spanien, och Spanien ligger i Europa. 

Det är en riktigt stor stad, jag tycker det är härligt att inte behöva ha min vinterjacka på. Det räcker med en vårjacka för att nu är det ca 7-9°C och det är inte så himla kallt. På dagen så blir det ca 14°C och på natten ca 4°C. Det är mycket varmare än i Tyskland och Frankrike. Vi har haft ganska tur med tidzonerna för alla tre länderna ligger i samma tidzon som Sverige. 

Barcelona är en vacker stad, jag har sagt det med alla städerna men de är så olika varandra och fina på sitt sätt. Det är som att alla tre har olika personligheter, det hade varit roligare om vi åkt på sommaren för allt bli så mer färgglatt. 

Idag ska det bli hela 16°C här, ingen vind och ingen nederbörd. Så trevligt! 

Det är mer intressantare i Barcelona för att det är mer bergigt här. Inte så mycket mer berg men lagom. Jag tycker det är mer coolt när det finns berg i landet så man kan se. 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: