coolasteskolbloggen.blogg.se

2013-12-02
13:06:10

Hejdå tyskland hej Frankrike Johanna

Hejsan bloggen. Nu sitter vi på ett av Europetrain som ska ta oss till Paris i Frankrike. Nu är klockan 08:00 och vi är framme om ca 1 h. Vi sov ungefär till 07:00 och sedan dess har jag suttit och kollat lite på landskapet. Vi åker igenom landsbyggden här i Frankrike, det är ungefär samma som i Skåne när det gäller vissa saker. Landsbyggden består typ bara av åkrar, skog och små byar här och var. Tåget åker direkt över från Tyskland till Frankrike, inte genom Belgien och sen Frankrike. Vi åkte inte över några hav eller så, bara landskap efter landskap. Synd att det var mörkt nästan hela vägen för det hade varit kul att kolla på landskapet och vattendrag lite mer tycker jag. Det finns en termometer här i tåget och just är det exakt 0 grader. Brrr, så kallt! Även fast det ser så tråkigt med vintern så hoppas jag att Frankrike kan ge mig ett minne för livet! Jag tror det kommer bli supermysigt här! Nu ska jag gå och köpa lite mat här på tåget. Hejdå! 

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: