coolasteskolbloggen.blogg.se

2013-12-03
16:30:00

På väg till PARIS!! Fiona

 

Nu sitter vi på tåget på som tog oss till Paris kärlekens stad, vi valde att åka med Europatrain eftersom de har de bästa priserna. Nu är klockan 09:00 och vi kom precis fram till paris och ska byta från de tåg vi åkte från Berlin med till ett vanligt tunnelbanetåg som ska ta oss till vårt hotell. Tåget lämnade parongen klockan 00.00 så det tog elva timmar att komma fram. Jag hade svårt att somna så jag satt och tittade ut genom fönstret. 

När vi hade kommit en bit utanför Berlin började den utspridda landsbygd. 

Innan jag somnade hann jag lägga märke till att i norra Tyskland är väldigt platt, lite som Skåne hemma i Sverige. Jag somnade runt ettslaget och sov tills klockan sex på morgonen. När jag vaknade var vi i södra Tyskland och hade kvar två timmars färd. I södra Tyskland är det väldigt mycket skog och berg, en stor vegetations skillnad från norra Tyskland. När vi kom till norra Frankrike kom vi nästan direkt in i staden Metz som är en stad med väldigt många fina byggnader. Det var en ren fröjd för ögat att åka igenom staden. När vi hade åkt igenom Metz blev det väldigt tråkigt, platt och grått. Hela norra Frankrike är ganska glesbebyggt utom de större städerna som Paris. När vi var en bit utanför Paris började tätbebyggelsen höghus, kontorsbyggnader och affär. Jag älskar paris, jag var här när jag var tio år och redan då älskade jag staden, jag tror inte att min åsikt om det kommer förändras den här gången. 

http://www.indigoguide.com/france/metz.htm
Metz!! 
 
 
http://nille92.blogg.se/2008/august/
Södra tyskland!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: