coolasteskolbloggen.blogg.se

2013-11-26
10:00:00

3 December, Johanna.

Hejsan bloggen! 

Idag har vi haft en superhäftig dag i Tyskland! Vi lämnade hotellet lite efter 09:00 efter en bra och härligt god frukost. Jag åt toast, yoghurt och smoothie. Fy vad jag blev mätt! Vi tog bussen till rikstadshuset, vi skulle egentligen gå in där men det var så mycket folk så vi strunta i det. Jag tyckte det var tur att vi inte gick in för jag tycker inte det verkar så roligt, men det var en väldigt häftig byggnad så det var coolt. 

Efter det så gick vi till Brandenburgen tor och kollade på den, jag tyckte inte den var så speciell. Jag tyckte att det skulle bli roligare att gå i den fina parken till tigergarten. Vi gick igenom den fina parken med mycket träd och buskar. När vi gick där fick jag en sådan mysig känsla. Vi gick vid kanalen Spree som går tvärs över hela Berlin. Det var jättemysigt att gå i parken, riktig friluftskänsla! Spree var en verkligen vacker kanal, den är mysig på något sätt, så fridfull. 

Jag tycker det är jättemysigt att gå i parker, Tigergerten var inte så speciell, vägen dit var mer intressant tyckte jag. 

Efter det tog vi bussen till checkpoint Charlie. Jag är väldigt intresserad av andra världskriget så det var mycket roligt att få se allt de historiska materialet.

Vid det laget så var jag trött i fötterna och hungrig så vi tog bussen till ceféet Goodies och där åt jag en kyklingwrap med chai latte, det var riktigt gott! Sen som en liten ”fika” tog jag en cheescake, det var det godaste jag någonsin ätit! Jag skulle kunna åka till Berlin varje gång jag är kaksugen och köpa den cheescaken. Caféet i sig var supermysigt. Stora mysiga fötöljer och mysig inredning, det caféet ligger deffenetivt i mina topp tre. 

Vi satt och fikade jättelänge, vi snackade om alla våra upplevelser och vad vi hade framför oss.
Klockan blev 18:00 när vi lämnade fiket. Då gick vi en runda på stan och kollade runt. 
Klockan 20:00 gick vi in på resturang Vaimo som serverade italiensk mat för 25€. Det var så himla gott. Höll på att spricka när vi var klara. Efter det tog vi tåget till hotellet och checkade ut. 

Nu är sitter vi här på tågstationen och väntar på tåget som går 00:00. Jag är faktiskt riktigt nöjd denna vistelsen och jag har verkligen fått en bra och fin syn på Tyskland. Jag har alltid trott att Tyskland var ett smutsigt fult industriland, men så var det verkligen inte ju! Tyskland är ett ställe jag verkligen kommer besöka igen. Vädret här är ungef'är som i Sverige, det är synd för det är så kyligt och då vill man inte gå ute i fina naturen så mycket. Eller fin och fin, det finns inga löv på buskarna och träden och det ser ganska dött ut men jag fantiserade att det var sommar och då var det mycket mysigare.

Hejdå bloggen.

Lite bilder från dagen. 

Riksdagshuset.

Brandenburgen tor.
Tigergarten parken på sommaren.
Tigergarten på sommaren.

Kommentar:
#1: susanne

Skrivregler! Stor bokstav och preteritum inte infinitiv och kolla stavning. Jag vill också veta mer om det du tittade på.

2013-11-26 @ 10:18:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: