coolasteskolbloggen.blogg.se

2013-11-14
13:06:00

Båt från Trelleborg
Usch! Det ska bli så skönt att slippa den äckliga lukten här vid havet i Trelleborg som kommer från all tång. Vi ska ta båten snart vid sjutiden. Vi fick gå upp tidigt och packa ner det sista. Sen var det dags att åka hit till Trelleborg och för att ta båten. Fyra timmar tar det med båt till Tyskland. Sen ska vi ta tåget i tre timmar för att komma vidare till Berlin. Ska bli så roligt och jag hoppas att jag hinner besöka Berlinmuren först och främst, sen det shoppingstället Kadewe och Tv-tornet såklart! Det högsta tornet i Tyskland! Berlins domkryrka har jag hört mycket om också att den ska vara fin, så hoppas vi hinner besöka den med! Sen får jag ju inte glömma att nämna min egengjorda wienerschnitzel som jag har gjort igårkväll som jag kan äta på båten senare. Har aldrig gjort det själv så det kan bli roligt och se hur mycket godare det förmodligen är med äkta tysk wienerschnitzel senare i Tyskland! Haha... Men nu ser jag att båten går snart så jag måste sluta att blogga.  Auf Wiedersehen!
/Tova

Kommentar:
#1: susanne

Låter gott och trevligt!
Slarva inte med skrivregler.

2013-11-14 @ 13:32:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: