coolasteskolbloggen.blogg.se

2013-11-14
13:54:00

Dag 1 resan!
 

Hej nu är det dags! Alla väskor packade, alla idéer i huvudet och spänningen är på topp.

 

Just nu sitter vi på båten, på väg till Tyskland och det enda jag ser är hav, hav och mer hav. Dock älskar jag att kunna se ut på havet och bara känna sig så fri på ett lite konstigt sätt med tanke på att jag är fast på en båt i några timmar. Vi åkte från Trelleborg för ungefär två timmar sedan då klockan var sju. Nu är det bara två timmar kvar tills vi är framme i Travemünde. Vi såg också en skylt där det stod att Östersjöns djupast punkt är endast 459m och att medel djupet endast var ca 55m. Vi åt jätte god frukostbuffé och nu är jag så mätt att jag snart spricker. 

 

Men nu ska jag gå och titta lite mer på utsikten då kanske jag till och med ser The Southest Point Of Denmark. 

 

http://www.itameriportaali.fi/sv/tietoa/yleiskuvaus/sv_SE/muoto_ala_tilavuus/

http://en.wikipedia.org/wiki/Extreme_points_of_Denmark

 


Kommentar:
#1: susanne

Bra info!
En särskrivning

2013-11-15 @ 09:21:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: