coolasteskolbloggen.blogg.se

2013-11-25
13:27:00

Tyskland

Nu är vi framme i Tyskland! Jag har redan fått användning av min lilla kunskap utav tyska språket och vi har besökt berlinmuren. Väldigt vacker stad Berlin tycker jag av det jag har hunnit se i alla fall. Det är ju en väldigt stor stad. Alldeles nyss var vi och tittade på Berlinmuren. Häftigt var det och se! Vi besökte det lyxiga köpcentret Kadewe. Mest dyra affärer var det där så det var mest att vi gick och tittade runt. Efter det blev vi plötsligt väldigt hungriga och gick till en resturang som heter Schneeweiss. Jag hade inte hört om den men jag berättade för mamma att vi hade ätit där och hon kände genast igen den. Det var en väldigt fin resturang. Dyrt men det var värt pengarna då maten var väldigt, väldigt god. 

Här i Tyskland är det inte så mycket annorlunda.  Mycket mer folk är det dock och det är lite mindre landskap av vad jag har hunnit se. Men annars så är temperaturen lik den i Sverige tycker jag. 

På bilden ovanför är det faktsitk en bild ifrån Tysklands fina landskap fast riktigt sådär ser det inte riktigt ut utanför vårt hotelrum på Hotell Berlin. Inte ett dugg likt faktiskt.
Bildkälla: http://www.reseguiden.se/forum/bilder/landskap-i-harz-wernigerode-tyskland-329430 
/Tova

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: